macam-macam ada =p

ucapkan ia utk sesiapa yang anda rasa berhak.

Language Translation
Afrikaans Ek is lief vir jou
Albanian te dua
Arabic Ana Ahebak / Ana Bahibak
Armenian yes kez shat em siroom
Assyr Az tha hijthmekem
Australian ‘ave a beer 🙂
Bahasa Malayu (Malaysia) Saya cinta mu
Bavarian I mog di
Bisaya Nahigugma ko nimo
Bosnian Ja te volim (formally) or volim-te
Bulgarian Obicham te
Cantonese Ngo Oi Nei
Chinese gnoy oy na
Goi Oi Lei (Hongkong)
Wa Ai Li (Taiwan)
Danish Jeg elsker dig
Dutch Ik hou van jou
English I love you
Esperanto Mi amas vim
Estonian Ma armastan sind / Mina armastan sind (formal)
Finnish Minä rakastan sinua
French Je t’aime
Gaelic Tá mé i ngrá leat
German Ich liebe Dich
Greek S’agapw
Hawaiian Aloha wau ia ‘oe
Hebrew Ani ohevet ota
Hindi Main tumsey pyaar karta hoon / Maine Pyar Kiya
Hmong Kuv Hlub Koj
Hungarian Szeretlek
Icelandic Eg elska thig
Indonesian Saya cinta padamu
Italian ti amo
Japanese Anata wa, dai suki desu
Javanese Kulo tresno marang panjenengan (formal)
aku terno kowe (informal)
Kapangpangan Kaluguran daka.
Korean SA LANG HAE / Na No Sa Lan Hei
Kurdish Khoshtm Auyt
Laos Chanrackkun
Latin Ego te amo (I used to have Latin in my 1st year at highschool)
Latvian Es mîlu Tevi
Lithuanian As Myliu Tave
Macedonian Te sakam
Malay Saya cintakan mu / Saya cinta mu
Malteese Inhobbok hafna
Mandarin Wo Ai Ni
Norwegian Jeg elsker deg
Persian Tora Doost Darem
Pig Latin I-yea Ove-lea Ou-yea
Polish Kocham Cie
Portuguese Eu te amo (Brazilian)
Eu amo-te (continental)
Punjabi me tumse pyar ker ta hu’
Romanian Te iubesc
Russian Ya tebya liubliu
Serbo-Croatian Volim te
Sign language Spread hand out so no fingers are touching. Bring in middle & ring fingers and touch then to the palm of your hand.
Slovenian ljubim te
Spanish Te quiero / te amo / yo amor tu
Swahili Naku penda
Swedish Jag älskar dig
Swiss German Ch-ha di gärn
Tagalog Mahal Kita / Iniibig kita
Tamil Naan Unnai Khadalikkeren
Telugu Nenu Ninnu Premisthunnanu
Thai Khao Raak Thoe / chun raak ter
Turkish seni seviyorum
Ukranian Yalleh blutebeh / ya tebe kohayu
Urdu Mea tum se pyaar karta hu ( when a guy says it)
Mea tum se pyar karti hu (when a gal says it)
Vietnamese Toi yeu em

cuma yang arab tu mcm pelik sikit nak baca cemane. patutnya “ana uhibbuki” atau “ana uhibbuka”. hehhehe

yg ini je yang aku tahu selain dr france n cine . rasanya betul yang ini dr atas tu. ini je yang rasanya tersilap. =) yang lain tak tahu…

~ Try this =) ~

when i was alone..

try surf the internet n found this…

hehehhe

LoveTest – Score Card

You’ve done it, Fika. Below, you’ll find your test results. Now you’ve got several options… You can choose another test for even more insight into your personality/relationship, find out about the meaning of your name or check the LoveThermometer to see how hot your relationship is.

LoveTest Results for:

Fika & M_ _

M _ _ loves you, Fika!

There are always ups and downs in every relationship. Although you think you know a lot about your partner already, you might want to spend some more quality time together. Love, trust, understanding, affection, honesty, tolerance and loyalty are very important factors for a successful relationship. Think about what’s still missing in your relationship and how you could improve it.

wah…heheh

Your personality, Fika:

You have high standards and you insist on being treated with respect. There is no way you will compromise. You are sensitive, intellectual and you like parties and people. You are honest, direct and will bare your soul to those you care about. You are a very giving person, always willing to offer advice to those in trouble, You are quite capable of doing a man’s job and seldom pick your mate based on what he can do for you. You love to travel and must feel independent in your existence. You do require a great deal of love and companionship, however it must be on your terms. You are not that eager to marry and you seek intellectual stimulation foremost.

You tend to match up to most signs in a friendly manner, but when it comes to love some signs are better than others.

M_ _s personality:

When it comes to love you are always on the move, you can’t stand schedules or routine in any aspect of your life. You refuse to conform to a clock. You are likely to try to fit as much into your life at one time as possible. You are intelligent, love to communicate and you are extremely versatile and knowledgeable. You are a smooth convincing talker and can usually capture any female that interests you through communication alone. Your youthful nature is extremely appealing to most women. Your fun loving approach to life, your passion for parties and entertainment and your constant search to experience something new and different contribute to your charm. You have a great curiosity about women and will pursue someone that interests you while a challenge exists. Your staying power in a relationship is certainly not record breaking. You tire easily and will take off to pursue new interests if you get bored.

try this click here

just for fun =)

xsemestinya betul… =p

hadiah abah

hari ini dah 2 jun. sedar x sedar lagi 4 hari je b’day abah…

cemane boleh lupe. patutnya aku balik dis week. bukan last week.

nak balik lagi?? [haish, jgn bt pasal ok].

b’day abah, bg ape kat abah ni…perlu dipk kot ni dgn adik2. ajik selalu je bagi abah hadiah senyap2. xgenk la gitu. xpe2 boleh diskas dgn eop n faiq =)

b’ckp pasal hadiah kan. lupe plak. hari ni baru 2nd time pakai jam baru yg abah belikan sebab hari ni p ppbl. smlm dok bilik aje.xkan nak pakai kat bilik kot fika.sewel pulak org tgk nanti.

abah belikan jam lagi,hehehhe [anak manja]. dah besar2 pun abah belikan barang lagi. xpe2 dimaapkan sbb belum kerja tetap =p

otw nak balik ke Bangi last sunday singgah jam kat kedai jam sbb jam yang abah belikan 5 tahun yang lepas dh mati. “bateri habis kot” kata abah. “xpe nanti kita singgah bt pahat tukar bateri”. oklah.

tup tup tup smpai kedai, aku xkuar. abah je yg p kedai. pastu mcm biasa gosip2 dlm keta dgn mama kan, heheheh. tiba2 ade kol. abah kol? knp?

“jam akak ni dh kena tukar set enjin dia. bukan habis bateri. meh sini turun tengok”. ok abah. then aku pon p jugaklah kedai tu.

bateri dh pasang pon still xnk gerak. sah memg jam tu ade prob. xpelah. tiba2 abah tanya, “akak nk jam camel ke yang lain?” hah? eh knp? abah nk belikan jam pulak ke [dlm hati]. “xpayah kot bah, nanti kan boleh repair. guna jam tu je lah”.

“tapi nanti kat sana tak de jam cemana? akak xsusah ke? nak buat kerja lagi. selesa ke? anak2 abah bukan ke semua xselesa kalau xpakai jam?” pjgnya abah ckp.

camel tu cute, tp mcm mahal pulak. huhuhu. [aku pun tak de cash skrg]. cemane ni..

“knp? akak nak yang lain ke?”

hah? pulak dah. cepat betul abah bt andaian bila aku diam n xbg jwpn ape2. aku xpenah kisah pun. ape yg abah belikan sumenya aku pakai. xpenah pun pilih2. huhuhu terima seadanya. abah dah belikan. even jam yg rosak tu wrna emas pun aku pakai je dh dekat 6 thn dah wp kawan2 sume cakap jam tu warna dia diorang xsuka. xpelah, aku suke je sbb abah yang belikan. yela dulu2 xkisah je pakai apepun sbb aku tahu abah xpernah belikan bnda2 @brg2 yang xelok. sume yang elok n sumenya yang ori tau hehehhe. ini yang aku n adik2 syg kat abah [bkn pasal ni pun ttp syg abah jugak tau]

“akak rase beli yang murah aje lah bah. nanti mahal2 rase mcm rugi pulak. dah ok jam yg tu nanti yg ni xpakai”.

“xpelah, beli je. jam xbusuk pun. boleh tukar2 pakai”. hmm nampak sgt la aku ni ade 1 jam je kan abah.heheh. abah je yg byk jam.kikikiki.

ok lah. tp aku xnk lah yang camel tu. macam takut pulak nak pakai. kang hilang ke rosak ke, xberbaloi..

ok at last abah pilihkan wrna lain dr dulu (silver).heheheh pasni xdela kwn2 asyik komen pasal jam aku je. sakit mata lah, silau lah.hihihihi.

Image009

::dulu masa elok tak penah amik gambar, skrg dah kena p kedai. sian dia.tp dia byk berjasa::memg silau pon =)

Image006

:: selamat dtg ALBA. smg kamu dpt berjasa kpd sy spt ROSCANI :: terima kasih abah krn memahami sy yg x blh tak de jam =)

tapi nak belikan abah hadiah ape. patutnya aku yg bg hdiah bukan abah bg kat aku. dah besar2 pun abah belikan brg lagi..huhuhu.

ape ye benda terbaik [selain doalah kan].huhuhu no idea. perlu di fikirkan utk buat abah gembira 6hb ni.

hmmm teruskan fikir =)

terima kasih abah belikan jam baru!!!~

~Sang arnab~

Terus berteka teki adakah esok masih duduk di bilik yang sama atau pindah blok lain? Haha malas fikir sebab barang2 memg sangat banyak dan rasa biarlah nak jadi ape pun..

akhirnya membuat keputusan untuk berjalan2 bersama juana azirah aka ju ke Metro point kajang…pastu nak dijadikan cerita ternampak plak booth kecik2 yang memang macam tahu2 je aku akan singgah. sekali tengok2 ade rabbit…cute..heheheh

teringat kat arnab2 aku yang sudah dijual selepas aku masuk UKM. sbb abah kata tak da sape nak jaga n bagi makan…huhu sebab semua orang tak ada kat rumah n abah dengan mak pun sibuk dengan kerja masing2.

arnab kat kedai tu baru berusia 4 bulan jenis Angola. Cute je, macam ngantuk2 je dia tu tapi sebab ada orang datang tengok [sebab yang datang adalah aku kot =)] so dia buka2 sikit mata dia tu. hidung dia mcm putih tapi mcm sikit2 nak warna pink…alahai…kecik2 lagi dah duduk sorang2 dalam sangkar kan. siannya =(]

baru 4 bulan dah nk kena jual kan. itu yang dijual utk jadikan haiwan belaan tapi yang lain2 kat kedai lain ada yang dijual nk jdkan makanan…huhu..pilunya…

bercerita pasal arnab lagi bila teringat kat ex arnab2 aku yg abah dah jual tu mcm nak je bela arnab lagi. dulu memang suka bela sebab macam xda nk buat ape. tapi lepas sambung study semula terpaksa rela la bila abah nak jual semula. dah la arnab tu dah membiak dah. mula2 bela sepasang je iaitu cik ar n cik nab. bila dia serasi asyik nk beranak je manjang sampai kandang yang faiq buat tu pun mcm nk runtuh sebab dia dah besar pastu suka main kejar2. atas kejayaan faiq yang telah membuat kandang yang bertingkat2 itu nampaknya cik ar begitu bahagia bersama anak2 nya yang sudah mencecah 10 ekor…

susah jugak bela arnab ni sebenarnya. bila dia beranak je kena pisahkan dengan abg2 yang lain.bukan nak renggangkan hubungan keluarga si arnab ni tp sebab takut mati terpijak. heheheh.

maklumlah abg2nya sume lincah2 belaka. berlari ke sana dan ke sini. dulu pernah gak terfikir kalo buat bisnes arnab ni bagus. tapi hahahah sapa lah nak menjaga n jd pengurus arnab2 aku semua ini.hmmm.

P1000337

ni mcm gmbar arnab yang kat Metro Point tadi. tadi xsempat amik gmbar.. =)

link pasal kisah2 arnab ni ade kat sini

pasal arnab

hobi membela arnab

pasal makanan arnab ni plak, aku dulu bela bg mkn daun pisang je…heheh. lucu plak rase sbb setahu aku sepjg kecik2 dulu cikgu ajar arnab mnakan lobak @ carrot la…hahahah. salah la cikgu. arnab makan je daun pisang. sebab pkcik yang jual arnab tu ckp dia bg daun pisang. jadi bila sampai umah aku dgn adik2 pon bagi mkn daun pisang.heheh botak semua pokok pisang aku sebab asyik amik daun je.mungkin sebab arnab aku ni arnab kampung kot.heheheh

kalo ibu dia nk menyusuka anak dia pon yang dah agak besar kena ajar jugak.bila dah asingkan tu pastu anak dia dah besar sikit kena letak kat ibu dia. ibu dia pulak kena duduk diam2 biar anak dia tahu. dulu susah nak ajar menyusu sbb ibu dia xboleh duduk diam.haish.. last2 biarlah. pandai2 la ko arnab nk bagi anak ko besar [marah dgn sikap arnab saya itu]

tapi mak ade jugakla belikan dedak arnab utk dia. tp selalu je bekas makanan tu jadi kopak2 sebab arnab tu gigit… sedap kot tupperware tu hahahah.kelakar pon ada bila teringat kisah arnab aku dulu. kalo bagi air dlm bekas yang xikat kat tepi mesti habis kena lanyak.ganas giler.memang pon. ade je yang garang. mata merah je.tgk org yang datang sangkar mcm nk gigit je.pasal kena gigit arnab ni dah selalu dah kena. gigi boleh tahan tajam.

tu semua kisah dulu. dulu abah selalu je kuarkan arnab2 tu dari kandang biar dapat tgk alam kata abah.heheh. pastu bila dia lari kejar2 sume kucing sume pon pelik. mesti kucing cakap plak

“spesis ape ni? Kerabat aku ke ni? telinga panjang je. mata merah plak”

hihihi. seronok tengok dua spesis ni bertemu tau. kadang2 kucing yang berani dia akan datang dekat pastu cuba nak cuit2 telinga arnab tu. tp mcm takut2. mak cakap dia dah mula nk berkawan la tu.heheheh. ye ke kucing? nak kawan dengan arnab sbb tgk depa pelik ye.kucing….kucing…ntah ye je ko ni. ntah2 sbb takut dengan haiwan tu sbb dia besar dari ko dengan kaki pendek tu laju dia lompat sana sini kan. pastu ko mula lah rasa kagum kan + cemburu [andaian aku je ni] =)

sebenarnya memang seronok tau kalo ade haiwan belaan ni terutamanya arnab. sbb dia mcm jinak je dgn manusia. pastu manja2 je.tp ade jugak yang nakal tau.xdgr kata =) suh masuk kandang dia nyorok la kat memane sampai kat bawah keta pon ade. yang ni biasanya jantan. rase terhibur je kalo ada bela arnab.

rasanya macam nak bela semula..heheheh. mesti mak marah kalo dapat tahu. sebab nati xda sape nak jaga lagi.

apepun spesis arnab ni memang aku suka dan sayang sampai bila2 pun…

rindu sama arnab2 yang dulu =(

901719328l

gambar hiasan…