Apa kata….??

Gambar hiasan…

Apa kata orang jika degree holder tak kerja?

Apa pula kata orang jika degree holder kerja sambilan?

Lagi cuba kita fikir kalau degree holder jaga anak dekat rumah sahaja?

mesti orang cakap mcm ni…

1) buat apa belajar pandai2 kalau tak kerja

2) bazir duit je belajar dulu

3) dah penat belajar tak nak kerja???

4) degree gantung kat dinding je ke?

5) tak bosan ke duduk rumah? mcm tak ada kehidupan sendiri je..

6) nanti susah kalau ada apa2 (masalah rumah tangga). mana nak tanggung bila kena hidup sendiri?

7)

8)

9)

10)

***********************************

ok ini antara jawapan org ramai..

tapi…

eh….

jgn salah…

bukan penulis yang berniat tak nak kerja..

saje ambil pengalaman dan berkongsi cerita

mungkin sebab penulis dan sedaya upaya mencari kerja tetapi masih belum jumpa yang sesuai..

lebih tepat atau boleh dikatakan…

JIWA KACAU…

p/s jgn nak mengarut cari kerja lain sedangkan kontrak habis bulan 9… ingat tu..

ok fine… tetiba rasa nak kerja ofis

~end~

Advertisements

1 Comment (+add yours?)

  1. diyanasaupi
    Aug 25, 2010 @ 10:29:36

    aku takde hal dengan tak bekerja. tak ada masalah pon. Cuma, kena make sure baca paper n tengok berita tiap-tiap hari. Tu je. 🙂

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: