Bercuti, bercuti dan bercuti….

Ok, disbbkan housemate aku xda, so terpk nk tulis balik blog yg dh berkurun xupdet. Mmg sgt malas. Bkn malas, sibuk sgt dgn hidup yg semakin m’cabar jiwa aku.

Ok, nk dijdkan cerita. I dah duduk rumah sewa skrg. Dgn Kak A yg dh nak balik sbb dh siap Master n E. huhu ok la. Tp skrg deorg xdop sbb p SOGO n JLN TAR.

Aku? Sesorg dok umah ni. Buhsan n kering dh idea nk menulis tesis. Frust pun ada gak skrg ni. Kecewa jgn ckp lah kan.. huhu tahun baru n Maal Hijrah aku mcm ni ke..sedihnya….

Xpe lah. Skrg aku kena motivasi diri lebih sikit. Nk siapkan research n cpt2 apply keje. Xpe, rezeki kat tgn Tuhan. Aku usaha je la kan.

Sepatutnya minggu ni kami sekeluarga bercuti. Tp sbb ajik baru je masuk semester baru n faiq dgn eop lom hbs exam jd mak dgn abah dtg KL je. Jumpa aku n p umah busu. Aku seronok lah jugak kan. Sonok sgtlah sbnrnya. Lama xjenjalan. Byk bnda yg xdirncg sbnrnya, smpai adik2 sume ngamuk sbb xdpt ikut kan, hehhehe. Sori ok ajik, eop n faiq… 😉

Ahad: malam tu abah smpai n terus gerak p umah busu.

Isnin: Pg tu ada cek kat web penyelia masuk ofis x. ada dia masuk tp bila msg xbls. Sbb aku nk jmpa sgt so gerak je dr KL. Smpai dlm kul 945. 950 penyelia msg suh jmpa esok. Huhu sedihnya. Penat dtg dr KL. Xpe, gerak je ke KL lg.

Pastu p jalan TAR. Soping2 baju sikit n p SOGO. Abah plak yg nyoping kan. 2 helai baju dia beli. Mak n busu plak beli baju biasa je.

Ok. Malam ingt nk p pasar kat semenyih tp sbb lmbt balik n xsmpt p. balik umh busu mkn dulu kitaorg ni. Dh lapar dah. Tu yg xsempat, kikiki. Xpe, ada plan baik punya.

Selasa: kol 9 dh gerak nk p Slim River rendam kaki kat air panas. Tp tersasar jauh sgt2. Lebih 200+++ km tu terlajak. Abah lah ni. Nk p Cameron tetiba. OMG pkai baju dgn track je ok. Selekeh gila. Abah je yg baju mmg mcm nk jalan. Kitaorg baju mmg nk p main air je. Huhu. Xpe, dgn  2 kete tu geraklah p Cameron. Smpai dh tghari. Terus p MARDI. Makan yg bekal. Pastu solat. Amik2 gmbr sikit.

Honestly mmg xrncg pun pape. Ingt nk sekejap je tp lama. Owh, terus tukar seluar. Xkanlah nk pkai track. Malu lah. Buruk gmbr. Huhuhu.

Soping2 n jenjalan kat sana. P kat ladang the. Sonok gila. Hilang jap tensi2 tu sume sbb dh cempak kat sana. Kbtln mlm tu ada pasar. P pasar pulak kat area tanah rata. Hihi borong2 strawberi utk housemate n adik2 yg trtgl tu. Hihihi. Patutnya aku xleh p sbb dh p byk kali. Tp sbb nk bercuti jugak so deorg yg xp. Sori korg. Ngeh2.

Amik2 gmbr n balik area kol 1 pg smpai KL. Gile penat. Pas solt terus xsedar diri.

Mau bercuti lagiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😉

mak n abah

kat mardi dgn cik li n nana

kalau selalu gini kan best 😉

Leave a Reply

