:: Banyak Pulak PERISTIWA ::

Banyak pulak kan peristiwa nak dekat2 hari raya n semasa raya serta selepas raya. semuanya pasal raya.

Ok, entri kali ni byk nak cerita tapi mgkin akan diringkaskan je la sbb xlarat nak taip. kalau cerita dengan didi dh berbakul2 dah, heheheh.

17/9 : Gerak dari Bangi ke Seremban utk pulang berhari raya 😉 didi hantr smapi komuter ukm n terus ke seremban. tiket kol 12.

Abah kata dalam kul 4 dia nk dtg amik sbb dia xnk rest tghari. nak balik same2 kat umah so abah bajet masa gedebak gedebuk aku smpai kul 4 kot. tapi sampai awal. xsampai kol 3 pm lg dh tiba kat BP.

sebab sampai awal, suh ajik amik kat bus stop. so ajak dia p BM mall, jenjalan. otw dlm keta, ada 2 lori bomba lalu. ade umah terbakar kat kg belakang BP mall tu. sian dia, dh dekat nak raya pulak.

window shoping kat sana. gitu gini ajik beli baju raya plak. tshirt converse wrna ijau.haish, ijau lagi. nasib dia tak suh aku bayarkan.

sampai umah gitu gini, dah buka.

malamnya: gerak dr umah pas azan isyak. abah nak p pasir gudang amik eop plak sbb mak xbg dia balik naik moto. trawih kat msjd mane ntah.lepak giler, tp still nk nyibuk ikut.

dlm kol 1 pg kot smpai Pontian n terus sahur kat kedai depan hospital pontian. mak dh nantok2 [sian mak]. nasib ada byk driver, so blh gnti2 dgn abah.

18/9: dah sibuk2 kemas umah sbb sume dh balik. tahun ni xda sibuk2 nk buat biskut raya sbb mcm malas nk buat. beli pon xbyk. so buat kek je.

19/9: pg2 lagi kol 5 cik lim dgn busu smapi dr KL. pagi tuh p amik langsir kat umah kak ani.

pastu aku, eop, ajik mcm besa kena anyam ketupat n isi smpaila siap. mcm biasa, mak akan ckp kitaorg kena smpai basuh sekali periuk ketupat tu. adei…lepak gile mcm ni. tp seronok.

DSC00234 ni eop yg khusuk buat ketupat

DSC00233

kitaorg bt keje xpnah xsepah 😉 ngeee

malam: ajik kena pasang langsir, mak plak jahit badan langsir. tiap2 tahun gini.heheheh. faiq isi kueh n aku trtdo dpn tv…heheheh, jgn marah ek adik2. penat ah buat keje umah.

20/9: Hari raya….

gembiranya rasa, spt yang dikatakan umat islam gembira sambut hari kemenangan..

ok, tp sedih sikit sbb ni 1st time baju raya xsiap. huuhuhuhu.. jd terpaksa pkai je baju hijau yg ada.

faiq plak bt perangai xnk beli baju raya, so dia pkai baju raya 2 tahun lepas.

DSC00257 gambar ni kabur sbb ajik bt aksi kot.heheheh

spt biasa, pg tu raya umah atok.

21/9: raya umah mak ngah n pakcik2 abah je yg dekat2

22/9: raya umah cik se dgn mak ngah, busu, cik lim n kbtln mak long smpai dr seremban.

petang p raya umah sedara yg jauh2 sikit.

ada budak kecik umur 6 tahun mulut laser tepis muka aku, n cermin pecah. adei…duit lg.

sungguh xsopan bdk tu. tahun depan aku nak zass dia plak time raya. kakakaka

malam: p raya umah sedara lg @ adik beradik atok sbb esoknya abah dah keje.

23/9: umah kene serang dgn sedara mara yg terlalu ramai. ajik plak bwk schoolmate dtg umah. xmenang tgn.

pastu ada anak sepupu sepahkan umah. faiq mcm dh ngamok2 dah. tp ttp sbr sbb tamu kan…

pelik sbb sepupu aku tu langsung xmarah anak dia sepah2 kan umah wp dh tahu ade org nk dtg. geram!!!

24/9: xp mane2 gak sbb sedare mara dtg.

25/9: soffie excident lnggar bas kat tongkang pecah. ptg tu dlm kol 3 pas dpt tahu gegas p hospital. teruk gak muka dia tp syukur xteruk sgt cuma tgn je retak.

26/9: lepak2 je kat umah. kemas2 brg sbb dh nak balik

27/9: pg gerak p pasir gudang hntr eop, pastu p jb hntr ajik.

ptg gerak balik bangi. smpai kol 10.sian mak dgn abh lg penat. deorang smpai umah kol 1256.huhuhu.syukur semuanya selamat.

raya memang seronok tapi letih. rasa badan sume sakit2 je. hehehhe.

29/9: pg td dpt berita adik tok wan meninggal. raya yg lepas la sempt jmpa dia. meninggal kol 1 pg. yg hidup ttp akan pergi. al fatihah buat Tok Jah. semoga rohnya dicucuri rahmat dan segala amalnya di dunia menjadi bekalan di sana kelak.

sedih xdpt balik sbb dh xsempat. kalau balik pon xsmpat jumpa sbb dh nk kebumikan pagi tadi…

Ini hari raya yang terakhir jumpa tok jah…

Al fatihah…. ;-(

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: